نماینده شورای عالی آموزش و پرورش در استان کرمانشاه:

دوره توانمند سازی و ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان ابتدایی (طرح شهید محمدابراهیم همت) با حضور مربی - راهبران جهادی در سراسر استان آغاز شد

معاون آموزش ابتدایی استان صبح امروز پنجشنبه 15 دیماه از آغاز دوره توانمند سازی و ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان ابتدایی( طرح شهید محمد ابراهیم همت) با حضور  مربی- راهبران جهادی همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد.

به نقل روابط‌عمومی معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان،صبح امروز (15 دیماه جاری )زهرا نجار در مراسم آغاز به کار دوره توانمند‌سازی معلمان ابتدایی آموزش و پرورش استان، طرح شهید محمد‌ابراهیم همت ،ضمن عرض تسلیت به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی ابراز امیدواری کرد که جامعه فرهنگیان استان از سبک زندگی این شهید والامقام الگو برداری کرده و برشهایی از فداکاری ها و رشادت های ایشان را در زندگی خود پیاده نمایند.

معاون آموزش ابتدایی استان با اشار به اهمیت کیفیت بخشی در نظام تعلیم و تربیت تصریح کرد: با توجه به اینکه فرآیند تعلیم و تربیت یک فرآیند دیر بازده و نیازمند استمرار در آموزش است، بنابراین اگر به دنبال کیفیت بخشی به تعلیم و تربیت هستیم باید با سرمایه گذاری در  توانمندسازی معلمان به این هدف نائل شویم.

نماینده شورای عالی آموزش و پرورش در استان کرمانشاه در ادامه افزود: با توجه به اینکه فرهنگیان عزیز مرجع علمی دانش آموزان اند و نیز سرعت بالای تولید علم و دستاورد های علمی در دنیا، فرهنگیان عزیز نیازمند شرکت در دوره های توانمندسازی با رویکرد خود توانمندسازی هستند.

نجار با اشاره به رویکرد های مهم معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: یکی از رویکرد های مهم وزارت آموزش و پرورش به ویژه معاونت آموزش ابتدایی توانمند سازی آموزگاران در قالب طرح شهید محمد ابراهیم همت است.

نماینده شورای عالی آموزش و پرورش در استان کرمانشاه با اشاره به ویژگی‌ها و تفاوت‌های طرح شهیدمحمد ابراهیم همت با دیگر دوره های توانمندسازی خطاب به مدرسان طرح مذکور گفت: طرح شهید همت به صورت  فرآیندی است و  نیازمند این است که مدرسان به صورت جهادی و تعاملی با دیگر حلقه‌های نواحی و مناطق و ایجاد شبکه های گسترده در سطح استان به صورت ترکیبی آموزش هایی را که خود دریافت می کنند به صورت حضوری و غیر حضوری  به نومعلمان یا معلمانی که نیازمند آموزش هستند،ارائه دهند.

گفتنی است در این طرح از ۱۵ دیماه ۱۴۰۱ الی ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲در ۲۶۰ حلقه علمی و مربی – راهبر به آموزش 2600 نفر از نومعلمان در 8 عنوان زبان فارسی پایه اول،زبان فارسی دوم و سوم،هدیه‌های سوم، علوم چهارم، ریاضی چهارم، ریاضی پنجم و ششم، قرآن همه پایه ها و سواد دیجیتال به آموزش آموزگاران ابتدایی سراسر استان می پردازند.